LilySlim Weight loss tickers

sobota 28. května 2011

Bezová št'áva

Dělala jsem bezovou št'ávu. Je u nás oblíbená a přidáváme si jí do ginu s tonikem. Ovšem jsem ztratila 'můj' recept, tak jsem nějaký našla na internetu. Ale co recept, to jiné míry a dávky. Tak jsem na 6 litrů vody dala 60 květů, 2kg cukru, 5 citrónů a 50g kyseliny citrónové. Není moc sladká. Jinak sehnat v Anglii kyselinu citronovou je docela umění (zapoměla jsem si jí přivézt z ČR). Byla jsem ve 3 zdravých výživách, 2 supermarketech, v 1 drogerii a až v lékárně se mi jí podařilo sehnat. Ale! Lékárnice chtěla vědět, na co jí potřebuju. Popravdě jsem řekla, že na bezovou št'ávu, načež si mě dlouze prohlédla a pak mi jí prodala. Ale její dotaz mi vrtal hlavou. Tak jsem doma zahledala na internetu a dozvěděla jsem se, že se takhle ptají běžně a dokonce ani kyselinu citronovou neprodají 'podezřele' vypadajícím lidem, že se prý používá na výrobu nějaké drogy.  Co všechno se člověk nedozví :) 

Pokud máte svůj oblíbený recept na bezovou št'ávu, podělte se semnou prosím :)

Bezová št'áva. 6 litrů. Mňam.
Gin&Tonic sezóna začala! :)

4 komentáře:

Tess řekl(a)...

já ji snesu jenom v alkoholu, jinak e mi z ní zvedá kufr :P

Anonymní řekl(a)...

Ahoj. Léty ověřený recept:
Do 2l převařené vychladlé vody namočíme 25květů bezu a nakrájíme 2 citrony. Necháme 24 hod.odležet. Přecedíme a přidáme 2kg cukru a 5dkg kys.citónové.
Protože je u nás konzumace sirupu s vodou ve velkém, tak to mám přepočítáno takto:
125 květů
10 litrů vody
10 citrónů
24 hodin
10 kg cukru
25 kg kyseliny

;-) snad tě v té anglii nezavřou za podezřelou činnost :-D

Unknown řekl(a)...

dekuju za receptik :) hadam, ze ty kyseliny na zaver je 25 dkg a ne 25 kg :) to uz bych asi opravdu vzbudila podezreni :)

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Martino, jak zvladas tvuj cvicebni plan? Dlouho nebylo o tobe slyset. Drzi pesti, at se ti dari.Gabina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...