pondělí 10. ledna 2011

Moje patnáctero

Jelikož se stále setkávám s dotazy, co že to držím za dietu a jak se mi podařilo zhubnout 15kg, rozhodla jsem se to sepsat. Pokud bych to měla shrnout do 3 slov tak jím míň a sportuju. Žádnou zázračnou dietu, kde bych se v něčem omezovala, nebo nesměla to a to, nedržím.

0910p130-divide-plate-m.jpg

1. Zmenšila jsem si talíř. Místo 28cm mám jen 22cm a tahle 'optická iluze' pro moje tělo a hladové oči funguje výtečně. Ještě příteli musím nějak vysvětlit, že ten menší talíř má svůj účel a že na něm nepotřebuju dostávat porci připomínající horu Říp.

2. ''Snídani si sněz, o oběd se rozděl s přítelem a večeři přenech nepříteli.'' Pravda pravdoucí. Snídani nikdy nevynechám, dokonce si dopřávám a ''hřeším'' nejvíc.

3. Jím pomalu. Vzhledem k mé ukecanosti mi to jde celkem dobře :)

4. Piju hodně vody. To mi z počátku dělalo dost problém, ale už sebou všude tahám 2litrovou lahev, jako kočka kot'ata. Aspoň si pamatuju, kolik sem toho vypila. A je úžasný, jak pozitivní vliv má voda na hubnutí.

5. Jím 5x denně a mezi jídly neuzobávám. Vybírám si jídla a potraviny s nízkým Gi, které mě zasytí. (O Gi se ještě rozepíšu).

6. Sportuju. Novinka pro moje tělo :D Baví mě voda a tanec, tak chodím plavat a na zumbu. A aby se mi tělo tvarovalo a zpevňovalo, tak jsem přidala pilates a jógu. Už se těším na jaro, až vytáhnu kolo.

7. Když jdeme na večeři do restaurace, tak si bud' dám jen velký (300g) salát (s tuňákem, kuřetem...), nebo jídlo bez přílohy, nebo požádám o poloviční porci.

8. Když jdeme na skleničku, tak každou skleničku alkoholu proložím sklenicí vody.

9. Domů nekupujem žádný sladkosti, brambůrky atd, protože jsem schopná to sníst na posezení. A když doma nic není=není na čem hřešit :)

10. Když mě přepadne večerní mlsná, tak si dám rajče nebo jinou zeleninu.

11. Ovoce nejím po obědě= zbytečný přísun energie.

12. K večeři nejím žádný přílohy, jen proteiny a zeleninu (50:50).

13. Na ledničce mám tu nejhorší fotku s původními 95ti kily. (Žádná radost pohledět, vám povím).

14. Za každých zhublých 5kg se odměňuju= motivuje mě to a nakopává k pokračování.

15. Vážím a měřím se před víkendem, protože právě víkendy bejvají nejkritičtější, pak mám celej tejden na to se 'srovnat'.

Samozřejmě se tohodle patnáctera nedržím vždy tak, jak jsem popsala. Kolikrát zhřeším (především víkendy jsou krušnější) a kolikrát zapomenu, že skleničku bílýho mám proložit sklenicí vody, nikoliv skleničkou růžovýho :) Je to jen pro představu, jak jsem se za 4 měsíce zbavila 15ti kil :)

3 komentáře:

Amelie řekl(a)...

Taky bych potřebovala zhubnout, ale na těhle 15 bodů nemám. Držím palce.

Martina řekl(a)...

I já držím palce. Je to úctyhodný výkon. Možná se některých bodů chytnu. :-)

Martina řekl(a)...

Takhle sepsaný to může nahánět hrůzu, ale když si dá člověk oběd (bod2) na menší talíř (1), který se sežvejká pomalu (3) a před každým jídlem (5) vypije 4deci vody (4), tak už je pokryta celá jedna třetina ze všech bodů :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...